torstai 30. maaliskuuta 2017

Mä tein päätöksen

Mulla oli aamulla ensimmäinen kunnon psykoterapia. Siitä jäi ihan hyvä fiilis. Mä olin toiveikas ja positiivinen sen jälkeen. Teki hyvää vähän puhua asioista. Kunnolla ja ammattilaisen kanssa. Myrsky ei oo ammattilainen. Sekin on hyvä puhumaan, mutta sillä ei oo aina selitystä siihen, miksi tunnen jotain. Terapeuteilla saattaa olla.

Muttajoo... Mä selasin tossa Tumblria ja WeHeartIttia ja muutenkin ajattelin asioita. Mä ajattelin hyvin pitkään ja hartaasti. Onko mulla mitään hävittävää? Uskallanko mä? Mun oli pakko päättää.

Mä päätin yrittää parantua. Oikeasti.

Mä kirjotin sen konkreettisesti koneelle (tunnevihko oli käden ulottumattomissa). Mä kirjotin pieniä asioita, mitä mun pitää muistaa. Sitten mä pyysin Myrskyn juttelemaan, ennen kuin muuttaisin mieleni. Eli nyt Myrskykin tietää. Se ei anna mun perääntyä, vaikka haluaisinkin.

Tää ei tarkota söpöjä #recoverywin kuvia instaan tai positiivisuutta muutenkaan. Tää on pieniä epätoivon askelia kohti tuntematonta. Tää tulee olee helvetin hankalaa. Mua pelottaa ja ahdistaa aivan hurjasti. Mä koitan lähteä pienistä jutuista liikkeelle. Enkä mä oleta, että tuun koskaan olee 100% parantunut. Mua pelotti niin paljon, että itkinkin jo Myrskylle mun ahdistusta. Yksin mä en silti oo tän asian kanssa. Mulla on hyvä tukiverkko ja Myrsky muistuttaa siitä joka käänteessä.

Me sovittiin Myrskyn kanssa jutella vielä kunnolla asiasta tän päivän aikana ja tehdään vähän suunnitelmaa, että miten edetään. Sunnuntaina mennään varmaan käymään kahvilla juhlistamassa asiaa. Tänään mietitään mulle pieniä tavotteita. Saa nähdä mitä tästä tulee...

Ps. Käykää äänestämässä mun kyselyyn, jos ette oo vielä vastannut :)

5 kommenttia:

  1. Tsemppii muru ❤ askel askelelta vaikka ne askeleet on vaikeita. Muista jos pääset kolme askelta eteenpäin voi yhtäkkiä tulla yksi askel taakse päin. Älä säikähdä sitä. Ota siitä lisää voimaa ja jatka eteen päin. Sä pystyt siihen ❤

    VastaaPoista
  2. Kuten Pipsa kirjoitti niin se on juuri sitä. Tsemppiä. Tahdon lujuutta sinulta löytyy. Voimia! <3

    VastaaPoista
  3. Oon todella ylpeä susta ja onnellinen kun päätit parantua. Tsemppiä tosi paljo, sää todellakin ansaitset kaikkea hyvää <3

    VastaaPoista
  4. Voi muru, tästä tekstistä olen super ylpeä!!!!! Sä oot tehnyt jo ison askeleen, sen kertoo tää teksti. Mun suurin vinkki, kaiken paskan kokeneena on, et usko itseesi, älä anna menneiden epäonnistumisien muistuttaa itsestään, huomenna on aina uusi päivä, aina uusi mahdollisuus, jolloin sä voit onnistua! Rakas pidä toivon lippu aina ylhäällä, anna itsellesi anteeksi, anna itsesi levätä. <3 Ota etäisyyttä siinä mielessä itsestäsi, että älä ajattele liikaa, se pudottaa sen valtavan taakan mitä sä nyt kannat. Matka on pitkä mut kato sitä vaan metri kerrallaan, älä kokonaisuutta, muuten se vaikuttaa liian pitkältä. Pian voit olla se onnellinen sinä taas, lupaan sen. Olet ihana, olet korvaamaton. Olet kaunis, ja olet riittävä. Hali.

    VastaaPoista
  5. Voi mä tulin NIIN onnelliseks tästä! Sä ihan varmasti pystyt tähän ja se on sen kaiken arvosta. Mä tuun oleen sun tukena, jos tarvitset. Mä en tiedä mitä enää sanoo, mä oon täällä melkei tippa linssissä sun takii. Oot super mahtava. Halaus ihanainen!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi.