torstai 19. toukokuuta 2016

Tunnepäätöksiä

Mä lähdin kuntoutumisyksiköstä. Lääkärin kanssa sovittiin, että olen "miettimislomalla". Saan miettiä jatkanko hoitoa vai jäänkö kotiin. Kummatkin vaihtoehdot ovat huonoja. Mitä mä teen?

Kaikki alkoi jo eilen huonosti. Ahmin pitkästä aikaa ja sorruin myös viiltelemään. Myös tänään aamulla ahmin 2600 kaloria. Loistavaa. Sen jälkeen mulle kerrottiin, että mun punnituskertoja harvennetaan kertaan kahdessa viikossa. Mulla oli huono olo ja mulla kliksahti päässä; mä halusin kotiin tai mä en pysyis hengissä. Koti on tällä hetkellä ainoa paikka missä en uskalla tehdä mitään pahaa itselleni.

Mulla on ulkomaanmatka tulossa ensi viikon lopulla. Mun pitää jaksa sinne asti ja nyt mä koen, että mun on oltava kotona siihen asti ainakin. Sen jälkeen voi sitten kuolla, vai voiko?

Mulla on vielä aikaa muuttaa mielipidettäni. A soittaa mulle huomenna ja koittaa kääntää mun päätäni. Mä en tiedä mitä mä teen. Mä oon itkeny koko päivän. Mä haluaisin jäädä kuntoutumisyksikköön, mutta musta tuntuu, että mua kiusataan siellä. Mun tarvis ottaa koko ajan ketiapiineja, että pysyisin järjissäni.

Täällä kotonakin on hirveetä. Iskän kanssa väännetään väkinäistä keskustelua. Kohta on kaloriruokaa ja mua ahdistaa. Tarvittavat on vanhemmilla, en saa niitäkään. Alan miettimään takaisin yksikköön menoa vakavasti. Mun tarvittavien määrää on kyllä nostettava jos sinne menen.

Tuntuu, että tää on ihan sekalainen teksti. Kertokaa mulle mitä mä teen. Jäänkö kuntoutumisyksikköön vai kärsinkö kotona?

13 kommenttia:

  1. Voi ei rakas koita jaksaa! <3 Etkä ainakaan tapa ittees!! Jos yrittäisit viel olla siel yksikössä ainaki hetken aikaa ja katot sit uudestaa...

    VastaaPoista
  2. jää kotiin... ulkomaanmatka ei toimi jos oot yksikössä sitte sen jälkee olokin on eri kun tuut takas mut sitte voit mennä takas yksikköön mut se on huono idea matkan jälkeen mieliala palaa helposti alemmalle kuin ennnen matkaa???

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ensimmäinen "jää kotiin" kommentti... Mä oon niin hukassa

      Poista
  3. Minunkin mielestäni siun kannattas mennä takas kuntoutumisyksikköön. Koti ei selvästikkään ole siulle sopiva paikka. Ehkä siun kannattas asua jossain muualla niin kauan kunnes pystyt muuttamaan kokonaan omaasi? Olet sairastunut kotona ja se vain ylläpitää pahaaoloasi. Itselleni lääkäri aikoinaan sanoi, etten parane niin kauan kuin asun kotona. Sitten muutin kuntoutusyksikköön ja se oli yksi elämäni parhaista päätöksistä. Opin kantamaan vastuun itsestäni, vaikka välillä meni huonosti. Kotoa lähteminen auttaa myös vanhempia, koska he ovat varmasti huolissaan sinusta. Kun et ole aivan "iholla" on heilläkin helpompi olla. Mutta tärkeintä on tietenkin että sinulla on hyvä olla. En usko että sinua kiusataan siellä yksikössä, olet varmasti vain itse päätellyt niin. Ehkä teidän pitäisi siellä yksikössä puhua avoimesti asiasta? Sinun täytyy muutenkin oppia kertomaan oloistasi hoitajille, muuten et pääse eteenpäin. Ja mitä ahmimiseen tulee: et syö riittävästi kun saat ahmimiskohtauksia. Tarvitset päivässä vähintään 2000kcal tasaisesti päivän mittaan. Entä jos tekisitte rav.terapeutin kanssa sinulle ateriasuunnitelman, jota alkaisit noudattaa. Siinä olisi sinulle konkreettinen "lupa" syödä. Tsemppiä joka tapauksessa! <3
    Jos haluat, käy lukemassa blogiani: http://isthissomethingaboutme.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli joskus suunnitelma, mutta en halua syödä niin paljoa...

      Poista
  4. Kuntoutumisyksikkö kuulostais kyllä ehkä turvallisimmalta paikalta sulle jos oma koti ahdistaa. Ulkomaanmatka kuulostaa tosi kivalta! Sen jälkeen voi olla ihan eri fiilikset elämästä :)

    http://turkoosivadelma.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  5. Jaksuja. Oon samaa mieltä hyödyttömän kanssa että kannattaisi kokeila mennä vielä yksikköön ♥ viestitellään.

    VastaaPoista
  6. Sen verran oon sun blogia lukenut, että oon saanut aika hyvän käsityksen siitä, ettei sulla ole kovin helppo olla siellä kotona - suosittelen, että jäisit kuntoutusyksikköön. Siellä sulla on kuitenkin tukena hoitajia aina kun tarvitset. Kiusaamistilanteen voi aina selvittää, kunhan siitä vaan puhutaan yhdessä ja ääneen - aivan varmasti asiat selviää! Tositosi paljon tsemppiä ja mukavaa ulkomaanmatkaa!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi.