maanantai 14. maaliskuuta 2016

Miten minä syön ja liikun?

Tälläistä postausta ehdoteltiin edellisessä postauksessa. Huomio! En ole ammattilainen. Älä ota neuvoja tästä. Tiedän, etten ole terveellinen. Pitäkää kommentit asiallisina kiitos.

Elikkäs mulla on suuntaa antava ruokasuunnitelma, jossa on 1800 kaloria. Ollaan ravitsemusterapeutin kanssa sovittu, että saan kuitenkin syödä mitä tykkään. Yleensä pyrin syömään vähemmän kuin suunnitelmassa lukee, noin 1000-1500 kaloria. Näin syömällä näyttää siltä, että mä syön tarpeeks, vaikka oikeesti laihdun. Jos mulla olis 100% päätäntävalta mitä syön, niin söisin vain 250 kaloria päivässä. Tällä hetkellä olen vielä painonseurannassa, joten suuri painonpudotus johtaa luultavasti osastolle.

Mä koitan liikkua joka päivä edes vähän. Joskus mulla on kuitenkin kausia, että masennus painaa mut sängynpohjalle enkä saa tehtyä mitään. Tykkään käydä juoksu/kävelylenkillä, mutta inhoan salitreeniä.

Joku kyseli vinkkejä syömättömyyteen, mutta mulla ei oo mitään maailmaa mullistavia vinkkejä. Netistä löytyy sadan vinkin listoja, jos näkee hiukan vaivaa etsiä.

Painosta vielä senverran, että kävin aamulla vaa'alla ja olin laihtunut hiukan. Päivitin painon tuonne tavoitelistaan. Painan nyt vähemmän kuin koskaan ennen. Ihana tunne ♡

2 kommenttia:

  1. Moi :)
    Ei tunneta ennestään, mutta ajattelin silti kommentoida.

    Mä tunnen usein huonoa omatuntoa, jos en aina jaksa lähteä lenkille. Masennus todellakin aiheuttaa sen, ettei kerta kaikkiaan jaksa, hyvä jos jaksaa edes suihkussa käydä. Minustakin on paljon kivempi käydä kävely/juoksulenkillä kuin salilla. Luonnossa liikkuminen on ihanaa, varsinkin kesäisin. :) Salilla käyminen taas ei innosta yhtään. :D

    Sun blogi on mielenkiintoinen. Itsekin masennusta sairastavana etsii vertaistukea muista samaa aihetta käsittelevistä blogeista.

    http://kristallienkelini.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Inhoatko salitreeniä sen takia, kun et jaksa tehdä / pysty tekemään siellä mitään?

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi.