maanantai 7. elokuuta 2017

I'm back!

Paljon on tapahtunut viime postauksen jälkeen enkä tiedä mistä aloittaisin. Ehkä on hyvä kertoa näin alkuun miksi blogi oli kiinni. Eli siis mulle tuli hirveä pelko, että sossu tai vanhemmat löytää tän blogin ja mulla oli iso sossupalaveri tulossa (siitä lisää alempana) ja tän blogin päätyminen vääriin käsiin olis sabotoinut mun tulevaisuuden mahdollisuuksia. Vääriin käsiin joutuessaan tää blogi olis toiminut mua vastaan ja olin liian pelokas ja vainoharhanen pitämään tätä avoinna. Koko mun blogin pitämisen aikana en oo kertonut blogistani yhdellekkään lääkärille, sossulle tai muulle päätäntävaltaiselle ihmiselle. Osa hoitajista ja ohjaajista tietää, että kirjotan, mutta niiltä oon kieltänyt mun blogini lukemisen/etsimisen ja ne on ainakin tähän mennessä osannut kunnioittaa sitä.

Mutta mennään asiaan. Mitä kaikkea on tapahtunut? Mun syömiset on mennyt viime postauksen jälkeen parempaan suuntaan. Enää en aktiivisesti koita laihduttaa, mutta sen sijaan ahmittua tulee silloin tällöin. Mulla oli verikokeet ja oli pakko alkaa syömään paremmin, ettei kukaan alkaisi kyttäämään, koska siitä en tykkää. Myrsky epäili aika paljon, että oon laihtunut/laihdutin, mutta se ei tiedä vieläkään mun painon laskusta enkä aio sille kertoakkaan. Nyt kun menee paljon paremmin niin en halua kaivella vanhoja asioita. Painokin on taas normaalipainon puolella niin ei oo huolen aihetta siltäkään puolelta.

Laitoksella oli leiri tämän tauon aikana ja pitkän säätämisen, vanhempien kanssa tappelun ja hysteerisen itkukohtauksen jälkeen mulle annettiin mahdollisuus jäädä laitokseen leirin ajaksi. Tästä mahdollisuudesta sain kiittää yhtä toista nuorta joka oli vierihoidossa ja joutui jäämään ohjaajan kanssa laitokseen. Tämä tarkotti sitä, että ohjaaja oli paikalla koko ajan, mutta ei ollut mun käytettävissä. Olin siis "yksin" ne päivät kun muut leireili. Hoidin hommat itsenäisesti. Kaikki ohjaajat luulee, että mulla sujui hyvin tuo aika. Todellisuudessa valvoin puoleenyöhön koska vaan itkin ja ahdistuin. En tiedä mikä kohtaus mulla oli, mutta ei hyvin mennyt. Yksityiskohtiin en halua tarttua. Tämän kohtauksen jälkeen onkin sitten mennyt voinnin kanssa paremmin.

Terapia tuli tauolta takaisin, onneksi. Paljon ollaan päästy eteenpäin ja se on takonut mun aivoihin järkeä. Viime käynti taisi olla mun terapiahistorian valaisevin ja en malttaisi odottaa seuraavaa käyntiä. Musta tuntuu, että mulla on itselleni täydellisin terapeutti. Se auttaa mua tarvittaessa vaikka keskellä yötä tosin kuin vaikka Myrsky, jota ei oo viime aikoina kiinnostanut mun asiat paskaakaan. Joo, oon koittanut jotain Myrskyllekkin jutella, mutta se koittaa vaan päästä tilanteista nopeasti pois. En oo viitsinyt enää edes avautua kovin syvällisesti. Säästän ne sanat ja lauseet terapiaan. Mä en tiedä mikä vitutus Myrskyllä on ja toivon, että siitä tulis samanlainen kuin ennen, koska ennen sitä kiinnosti kysyä kuulumisia. Eipä muuten kiinnosta enää.

Koulu alkaa pian ja se hiukan pelottaa. Mulla on yks kurssi mun vanhassa lukiossa ja muut mun nykysessä koulussa. Neljä kurssia yhteensä mikä on 400% suurempi kurssimäärä kun mun keväiset kurssimäärät. Vähän jännittää, että vajoanko sen taakan alle. Luultavasti jossain kohtaa kun motivaatio katoaa niin romahdan ja siksi koitan pitää mun motivaation yllä mahdollisimman pitkään vaikka väkisin.

Muttasiis puhuin aikaisemmin isosta sossupalaverista. Olin itse ottanut yhteyttä sossuun, koska olen halunnut nykyisestä laitoksesta pois jo kauan erinäisistä syistä ja syitä tuli koko ajan lisää. Täysi-ikäistyminenkin lähestyy kovaa vauhtia ja halusin jatkosuunnitelmia vauhtiin. Sossu kävi haastattelemassa mua jo viime kuussa, mutta sillon se ei osannut sanoa mun tulevasta mitään ja sanoi miettivänsä vaihtoehtoja mun palaveriin mennessä. Minähän sitten stressasin useita viikkoja tota palaveria. Päätettiin ettei aleta hätiköimään vielä, mutta jos kaikki menee hyvin ni oon ens kuun alussa muuttamassa yhden toisen laitoksen itsenäistymiskämppään. En sano laitoksen nimeä, mutta jos joku välttämättä haluaa tietää nimen, ni tulkaa kysyy yksityisesti jossain instassa vaikka. Tää kämppä tulee olee rivitaloasunto keskustan lähellä, mutta henkilökuntaa on käytettävissä tarvittaessa päivisin. Muuttoon vaikuttaa kuitenkin vielä moni asia ja päivää ei ole lyöty lukkoon.

Ainiin ja sain lopettaa yhden avohoidon ryhmän mistä en tykännyt ja sain kaikki ruokailut itsenäisiksi!

Oikeesti nyt tällä hetkellä mä oon onnellinen.

2 kommenttia:

Kiitos kommentistasi.