maanantai 20. marraskuuta 2017

Pääsin pois osastolta

Tänään oli uloskirjaus. Olisin halunnut jo eilen pois enkä ymmärrä, että miks lääkäri ei päästänyt vaikka olin vapaaehtoisessa hoidossa. Mulla oli aamulla haastattelu tehostetun avohoidon lääkärin kanssa ja sen jälkeen mut uloskirjattiin osastolta. Osastonlääkäriä en nähnyt ollenkaan, mikä on vähän outoa, koska se mut uloskirjasi pelkkien raporttien perusteella. Lääkkeitä lisättiin maksimiin ja tehostetussa alan käymään huomisesta alkaen. Vielä pitäis hommata bussikortti matkoja varten jollain rahalla  mitä mulla ei ole. Kukaan ei auta mua maksamaan, vaikka niin oli alunperin puhetta, että sossu tukee bussikortin... Tänäänkin jouduin maksamaan itse matkani takaisin laitokselle, vaikka en edes olisi halunnut lähteä koko osastoreisuun. Laitosta ei kiinnostanut ja käski mun hoitaa asian itse. Oli muuten aivan perkeleen kallis bussimatka ja huomenna ostan bussikortin joka on superkallis. Vituttaa kun sossun tosiaan piti auttaa maksamaan ne, mutta se peru puheensa.

Mä oon vihanen laitokselle. Ne soitti hätäkeskukseen, puhu sinne perättömiä ja vielä väitti mulle, ettei ne pakottanut mua lähtemään osastolle. Poliisitkin kävi ovella joten se tarkottaa aina sitä, että ne raahaa vaikka väkisin, jos ei mene "vapaaehtoisesti". Tänään ne väitti, ettei ne poliisit olis mua mihinkään vienyt. En kyllä usko siihen, mutta jos asia niin olisi, en olis lähtenyt minnekkään. Takana on pari erittäin pitkää ja tylsää päivää "psykoosiosastolla". Jäi traumat.

Mulla on ensi maanantaina yks haastattelu. Mahdollisesta tulevasta tuetusta asuinyksiköstä tulee joku tyyppi juttelemaan mun kanssa, eli toivottavasti nämä asumiskuviot alkais kans järjestymään. Täällä laitoksessa en halua olla ja ei nääkään vissiin halua mua tänne. Toivon, että pääsisin pian pois täältä.

Syömiset menee edelleen päin herlvettiä. Oksentanut en oo nyt muutamaan päivään, mutta ahmimisista en voi sanoa samaa. Mulla on aina hyvät ajatukset kauppaan mennessä, mutta kaikki kusee ennen kuin ehdin kassalle. Tehostetun takia mun ruokarytmit menee entistä sekasin ja se varmaan purkautuu ahmimisina, koska ateriavälit venyy ja ehtii tulemaan nälkä ja herkästi menee silloin pieleen.

Tänään oon osastolta selvittyäni siivonnut vähän, pessyt pyykkiä ja kattonut netflixiä. Siivous jäi kesken mutta enempään en nyt pystynyt. Roskat sentään jaksoin viedä ja tiskata. Oli jo syytäkin, koska en ollut koskenut kumpaankaan pariin viikkoon... Jos huomenna selviän tehostetusta kohtuuaikaan takaisin laitokselle, varmaan yritän jatkaa siivousta.

3 kommenttia:

Kiitos kommentistasi.