lauantai 18. marraskuuta 2017

Meni ihan vitun putkeen

Mulla ei oo mennyt viime päivät ollenkaan hyvin. Oon ahminut, oksennellut, viillellyt, itkenyt ja maannut sängyssä. En oo jaksanut tehdä mitään arjen askareita. Laitos rupes valittaa mulle siivoamisesta. Miten vitussa jaksan siivota huoneeni, jos en pääse edes sängystä ylös? Sanoin niille, että en nyt vaan vittu jaksa. Laitos alkoi haukkumaan mua ylimieliseksi ja asennevikaiseksi ja kaikki mitä ajattelin tai sanoin oli niitten mielestä väärin. Mua vaan vitutti ja masensi. En olis halunnut kuulla ainaista "mee ulos jos se mieliala siitä virkistyis". Erittäin vittumaisen ja väkinäisen keskustelun jälkeen sain olla huoneessani hetken, kunnes oveen koputetaan ja takana seiso sekä ohjaajat että ambulanssihenkilökuntaa. Poliisit tuli vähän ajan päästä. Mulle ei sanottu, että ne soitetaan. Multa ei kysytty mitään. Tässä kohtaa mä luovutin. Mulla ei ollut mitään väliä mihin mua kuskataan tai mitä tapahtuu. Lähin ambulanssin mukaan ihan rauhassa, koska ei olis ollut hyödyllistä tapella ja nyt istun aikusten suljetulla osastolla. Mulla on tyyliin vaan puhelin, laturi, piilarivälineet ja yövaatteet. Ei mitään muuta. Ei ollut aikaa pakata. Oon itkenyt silmät päästäni täällä osastolla ollessani. Mä oon niin vitun luovuttanut kaiken suhteen. Mun mielipiteillä tai toiveilla ei oo mitään väliä. Mua vaan heitellään paikasta toiseen. Täälläkin mua aiotaan pitää vaan pari päivää tai silleen mä ymmärsin. Lääkäri puhu kyllä huonoa suomea ni ei siitä tiedä. Missään mua ei auteta kunnolla. En saa apua syömisiin tai mitään. Täällä osastollakin vaan tungettiin lääkkeet naamaan ja jätettiin huoneeseen. Tää tekstikin on vitun sekava, koska en jaksa ees ajatella kunnolla. Mun pitäis ilmottaa terapeutille, että missä oon. Pitäis myös puhua tehostetun kanssa ja maksaa pari laskua ja niin edelleen. Jos mä pääsen täältä parin päivän päästä, ni laitoksella odottaa sotkunen kämppä täynnä ruokakääreitä ja tiskejä. Erittäin houkuttelevaa palata sinne. Mä en tiedä yhtään, että miten selviin. Tää osastokin vaan ahdistaa. Oon ihan yksin ja en edes uskalla mennä yleisiin, koska siellä joku soittaa ilmakitaraa ja saarnaa hoitajien salaliitosta. Itken koko ajan ja haluun vaan pois, mutta ei mulla oo paikkaa minne voisin mennä kun laitoskaan ei halua mua. Miks elämä on näin vitun hankalaa?

6 kommenttia:

  1. Miksi ne siis laitto sut sinne? Ai siksi että vaan olit omassa huoneessa? Aika kummallista

    VastaaPoista
  2. Miks oot vielä laitoksessa jos oot 18? Etkö saisi jo muuttaa omillesi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saisin muuttaa omilleni, jos haluaisin, mutta luultavasti en pärjää yksin ja tiedostan asian.

      Poista
  3. Tekikö lääkäri susta M1-lähetteen?

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi.