keskiviikko 25. lokakuuta 2017

Osasto ajatuksissa

Mä oon ihan tosissani miettinyt osastolle menoa. En nyt tässä heti samalla sekunnilla, mutta sitten kun on tullut 18-v mittariin, koska nuortenosastolle en mene saamaan yhtään enempää traumoja. Eli perjantaina aikasintaan ja aikuistenosastolle. Mulla on huomenna lääkärintapaaminen mihin tulee mun lisäks nykysen laitoksen omaohjaaja. Koitan sille lääkärille selittää mun tilanteeni ja toivon saavani lähetteen osastolle. Täällä missä asun on eri osastoja vähän erilaisille potilaille enkä oo ihan varma, että minne mä voisin mennä, mutta se selviää huomenna.

Suoraan sanottuna mulla on mennyt aivan päin helvettiä. Ahmin, viiltelen, koomaan, aina uudestaan ja uudestaan tota kierrettä. Yks ilta tuijotin kaks tuntia yhteen pisteeseen ja en jaksanut pitää päätäni ylhäällä ja nytkähtelin. En pystynyt liikkumaan tai puhumaan. Terapeutti veikkas, että toi on mega-ahdistuksesta johtuvaa ja että jopa mun hermosto menee sekasin. Se oli helvetin pelottava kohtaus. Se ainakin sai heräämän, että kuinka paha olo mulla on.

Mahdolliselta osastojaksolta toivon, että mun lääkkeet katottais kuntoon, koska nykysistä ei oo mitään apua paitsi nukkumisessa. Avohoidossa lääkärit ei uskalla koskea mun lääkkeisiin, vaikka oon pyytänyt sitä. Lisäks osastojakso olis tietynlainen tauko mulle, mitä kaiken tän ahdistuksen ja stressin kanssa tarviin. En haluaisi olla osastolla mitään puolta vuotta mitä joskus olin. Vähemmänkin riittäis luultavasti. Kuitenkin jonkin aikaa olis ihan hyvä olla siellä.

Tottakai mua pelottaa kun kyseessä on aikuispuoli ja kokonaan uudet kuviot. Saanko mä olla vegaani? Millä mä maksan osastohoidon? Potkiiko lääkärit sielläkin ulos hoidosta? Onko henkilökunta mukavaa?

Jännitän eniten huomiselta sitä, että jos en saa lähetettä osastolle, koska sitten en tiedä mitä tapahtuu. Mä vähän pelkään itteäni. Ja tietenkin, jos lähetteen saan, mikä osasto, missä ja koska? Osastovaihtoehtoja on ainakin kuusi... Ajallakin on hiukan väliä, koska perjantaiaamuna mun olis päästävä käymään pankissa hoitamassa "aikusten asioita" eli sitä ennen en voi lähteä osastolle.

Tää koko soppa on iso miettimisen asia ja stressaan paljon. Haluaisin jo huomisen lääkärikäynnin olevan ohi, koska sitten olisin paljon viisaampi näitten osastoasioitten kanssa. 

2 kommenttia:

  1. Aikuisten osastolle on vaikea päästä ainakin pääkaupunkiseudulla. Sinne otetaan vaan jos on tyylii psykoosissa tai yrittäny itsemurhaa. Voi toki olla että sinne saatetaan ottaa sut jos on tilaa mut aika varmasti potkitaan pihalle viikossa.

    VastaaPoista
  2. Anonyymin kanssa samaa mieltä..nopeasti heittävät pihalle jos ei oo psykoosia tai yrittänyt itsemurhaa. Mutta toivon että sulle saatais joku hyvä ratkaisu..Itse tapaan tänään hoitajan..jän niittää kun ei oo omahoitaja.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi.