lauantai 8. huhtikuuta 2017

Missä on mun kohtuus?

Mä oon alkanut syömään herkkuja. Se alko pienellä herkuttelulla sillontällöin. Nyt se on lähes jokapäiväistä mättöämistä. Myrsky sano, että sitten mun ei kuulu syödä herkkuja, mutta ei se oo niin helppoo. Myrsky huomautteli myös mun liikkumattomuudesta. En vaan jaksa lähteä minnekkään lenkille. Ei riitä pääkoppa siihen touhuun enää. Eli mä vaan mättöän miltein joka päivä ja en harrasta mitään liikuntaa. Paino on sen mukainen. Parantumisyritys laukaisi herkuttelumättöilyn. En ahmi enkä oksenna. Ostan vaan huvin vuoksi vähän liikaa ruokaa. Olo ei ole mukava sen jälkeen. En vaan osaa lopettaakkaan. Onko tää mulle uus tapa korvata ahmimiset?

Tossa yks päivä raavin itteni taas verille. Ahdistus oli tuntemattomasta syystä megaluokkaa ja ohjaajat vaan sanoillaan lisäsi vettä myllyyn, niin mä sorruin. Mulla on myös rupien nyppiminen karannut kontrollista. Vanhatkaan jäljet ei ehtinyt parantua nyppimisen takia, kun jo tein uudet. Mun lakanat on täynnä pieniä veriläikkiä. Jaksaminen niitten pesemiseen täysi nolla.

Mun jaksaminen on vähissä. Mä tarviin tekemistä, ettei ala ahdistamaan, mutta en jaksa tehdä mitään. Lopputulos on, että kidun päivän, tuhoan itteäni illalla ja koomaan yön. Joka päivä.

Paraneminen menee vähän niin ja näin. Motivaatio siihenkin on vähän hakusessa. Ei tää elämä ainakaan vielä vaikuta elämisen arvoselta. Masennus taitaa taas viedä voiton. Koska mun sota loppuu?

1 kommentti:

  1. VOimia ystäväni! En oikein tiedä, osaanko sua neuvoa tai auttaa, kun itekin oon ihan hukassa syömisteni kanssa.. Mut mä yritän silti. Sun ehkä kannattaa koittaa pikkuhiljaa vähentää herkkujen syöntiä, mutta ei lopettaa kokonaan! Sillä terveet ihmiset syö herkkuja, sopivasti. Liikunnan kanssa pitää olla varovainen, ettei se mee pakkoliikunnan puolelle, sillä se ei oo tervettä, ja sit oot taas pian lähtöpisteessä. Ja mä kyl tiiän, et tää on niin paljon helpompi sanoo, kun toteuttaa, mut yritä. Älä luovuta, mä tiiän, että sussa on se voima, sä pystyt tähän, vaikka se ei oo helppoo. Mutta myöhemmin tuut katumaan, jos luovutat nyt. Voimia ihana! ( Sun ei oo pakko julkasta tätä, jos et haluu, ku musta jotenki tuntuu et tää on nii sekava jaja...)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi.