tiistai 14. helmikuuta 2017

Hyvää ystävänpäivää

Tää päivähän pitäis olla hyvä? Vaan ei ollu mulla.

Aamulla Myrsky tenttas mua. Olin eilen käynyt kaupassa (ostaas teriä) ja Myrsky tajus sen. En viittinyt valehdellakkaan päin naamaa, joten erittäin vittuuntuneena annoin ne terät sille. En ollut ehtinyt tekemään niillä melkein mitään. Sinne meni ne rahat 💸. Olisin halunnut viiltää syvälle ennen niitten antamista. Mähän ansaitsen sen...? Oon taas ihan liian koukussa viiltelyyn. En osaa lopettaa. En halua lopettaa. Sairasta...

Me ei ehditty kunnolla ees juttelee asiasta Myrskyn kanssa, kun jo piti lähteä ravitsemusterapiaan. En olis halunnut käydä siellä. Se ravitsemusterapeutti on vitun ärsyttävä. Oon inhonnut sitä alusta asti. Toi oli onneks viiminen käynti. Ei sovittu uutta aikaa. Se olis viä halunnut yhden ajan ja niin olis Myrskykin halunnut, mutta erittäin vittuuntuneena sanoin ei. Saanko nyt laihduttaa rauhassa? En varmaan, koska laitos pakottaa syömään.

Olin takasintuloautomatkan ihan hiljaa ja vittuuntunut. Sovittiin siinä autossa Myrskyn kanssa, että laitos ei tarjoa mulle enää viikonloppuherkkuja yms. Ne on aina ennen tarjonnut ja mä läski oon menny syömään ne. Hajosin myös sitten siinä ulkona parkissa siihen, kuinka loppu oon stressistä ja semmosesta. Mulla olis ollu illalla menoa Pipsan kanssa, mutta Myrsky sano, että se on okei jos perun. Ei musta olis tänään ollut siihen. Tänään oli vaan liikaa kaikkee stressaavaa ja ahdistavaa. Päätettiin Myrskyn kanssa, että koitetaan vaan selvitä tästä päivästä läpi.

Laitoksessa oli ton jälkeen kaikilla hirvee kiire. Mua ahdisti aamuset tapahtumat sekä se muiden kiire. Myrskyllä ei ollut aikaa enää jutella, mutta sovittiin, että koitetaan huomenna keskustella rauhassa. Mä pakenin kaikkea häslinkiä viikkosiivouksen kanssa. Olin stressannut sitä siivousurakkaakin, mutta jotenkuten selvisin siitä. Tiskata en kyllä jaksanut, joten piilotin mun tiskit kaappiin... Sen jälkeen mulla oli ihan epätodellinen ylitekopirteä olo. En tiiä mistä se tuli. Oliko se joku ahdistuksenpakokeino? Olisin halunnut jutella jonkun kanssa kaikki mun stressi- ja ahdistusasiat läpi, mutta kukaan siedettävä ei oo ehtinyt. Toivottavasti Myrsky ehtii huomenna. Mulla ei oo terapiaakaan tällä viikolla, eli en pääse sinnekkään purkamaan tätä kaikkea.

Ainiin. Laitos toimi loistavasti mun "älkää tarjotko herkkuja Harmaalle" -säännön kanssa. Heti tarjottiin ystävänpäiväkarkkia. Myrskyltä loistavaa delekointia muille ohjaajille kyllä niin... Kattoo nyt miten toi herkkuantokielto toimii. Luultavasti ei toimi.

En oo uskaltanut käydä vaa'alla ikuisuuksiin. En muista, että kerroinko tänne, että Myrsky tietää mun vaa'asta. Toivottavasti se on unohtanut asian. Mä pelkään, että se vie sen vaa'an. Kovalla vaivalla hommasin sen. En haluu luopuu siitä.

Onneks huomenna pitäis olla vähemmän stressaava/ahdistava päivä. Kai, en tiiä, ehkä...

2 kommenttia:

  1. Toi "ylipirteys" ja semmonen ylikierroksilla käynti voimien ollessa ihan loppu on merkki siitä, ettet saa just purettua sitä stressiä ja ahdistusta tarpeeksi usein ja kun kiirettä esiintyy ympärillä tää ylipirteys vaan lisääntyy ja koitat suojella sen yliaktiivisuuden avulla omaa mieltäsi. Se vaan jatkuu sit niin kauan et pääsee purkamaan sen stressin tai sit se purkaantuu itsestään esimerkiksi viiltelemällä tms. Sulla taitaa olla liian korkea stressitaso vaan kokoajan jota et pääse purkamaan.. Toivottavasti Myrskyllä on tulevaisuudessa enemmän aikaa jutella sun kanssa! Tsemppiä ❤

    VastaaPoista
  2. Tsemppiä! Toivottavasti saisit jonkun aikuisen kelle jutella tai Myrsky juttelisi enemmän sun kanssa ja teill alkais toimii jutut. Oot arvokas mulle ja monelle muulle! Kyllä vielä joku päivä luulis sunkin stressin yms. hellittävän ❤

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi.