perjantai 19. tammikuuta 2018

Mä yritän

Koitan nyt saada jonkinlaista kokoavaa tekstiä aikaan.

Elikkäs muutto oli ja meni. Tavaroiden kuljettaminen ja järjestely sujui yllättävän reippaasti. Pakollisia paperihommia oli alussa vaikka kuinka paljon, mutta nyt mulla on enää yks paperihomma jäljellä (mikä on kyllä pitänyt tehdä jo aikoja sitten, mutta hups). Oon jo aika hyvin sopeutunut tänne paikkaan. Hoitajat on ihan kivoja eikä kukaan vituta hirveesti. Tää on paljon parempi paikka kuin entinen laitos. Täällä mennään yksilöllisesti ja mun toiveita ja tarpeita kuunnellen.

Tehostetussa avohoidossa mulla oli viimeinen sovittu käynti tän viikon alussa. Mulla on yhteydenottolupa tän kuun loppuun, että jos tilanne huononee jostain syystä. Oltiin yhdessä sitä mieltä, ettei akuutin tiivistetyn hoidon tarvetta ole enää, joten päätettiin lopettaa käynnit. Ens kuussa mun lääkehoito jne siirtyy takaisin nupolle. Täytyy varmaan sopia joku hoitokokouskin siihen kuuhun, koska nupo ei oo perillä mun asioista. Lisäksi pyydän varmaan päästä psykologin tutkimuksiin ja testeihin, koska tietojeni ja tutkimuksieni mukaan mun 'aspergerin piirteet' saattaa oikeesti olla isompi osa tätä mun mielen palapeliä.

Koulusta mulla on sairaslomaa tän kuun loppuun. Opolle pitäisi varata aika, mutta oon vaan lykännyt sitä. Terapiassa sanoin viime kerralla ekaa kertaa ääneen, että lukio ei välttämättä oo mun juttu. Kyllä mä sitä oon miettinyt jo erittäin kauan itsekseni, mutta en myöntänyt sitä kenellekkään. Vanhemmat ja ala/yläasteen opettajat on tuputtanut mulle lukioa koko mun elämäni, joten koitin täyttää heidän vaatimuksensa, vaikka en ollenkaan tykännyt lukiosta ja opiskelu siellä vaan hajotti mua. Mietittiin terapeutin kanssa kuntouttavaa työhönvalmennusta/työharjottelua, mutta täytyy tutustua siihen vaihtoehtoon paremmin, kunhan oon eka varannut sille opolle ajan.

Alkuviikosta mulla oli pari erittäin huonoa iltaa, mutta niihin fiiliksiin liittyi myös muita ihmisiä, enkä ala levittämään niitä asioita. Onneks iltalääkkeet pelasti ne illat.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi.